10.03.2010

Allahaşkına söyleyin, siz ne anladınız bu reklamdan?

Son günlerde TV'lerde bir reklam dönüyor, belki siz de izlemişsinizdir...
Reklamdaki adam kadına soruyor: “118’in yeni numarası neydi Birsen?”

Birsen de yanıt veriyor adama... Hem de sözcüklerin üstüne basa basa...
“Seksen, yüz on sekiz seksen”..

Siz ne anladınız? Allahaşkına söyleyin, siz ne anladınız bu reklamdan?

Vallahi ben ve evde benim gibi düşünen aile bireylerim, "Heee, demek ki Telekom'un Bilinmeyen Servis numarası 11811'di ya... O değişmiş, artık 11880 olmuş..." diye anladık...

Ama işin aslı öyle değilmiş... O yüzden batsın sizin "Seksen"iniz de, "Yüz on sekiz seksen" reklamınız da... Biz nerden bilelim kardeşim o sihirli cümlelerinizin bizi yanıltacağını...

Millette kafa mı bıraktılar, kafa mı?!.

Yok darbeydi, yok suikastti, yok savcıydı, yok avcıydı...
Yok Erzincan'dı, yok Erzurum'du... Yok Taraf'tı, yok tuhaftı...
Yetti, yetti, yetttiiiiiii... Millette kafa mafa bırakmadınız...

Neyse imdadımıza internet denilen "derya deniz, girmeyen keriz" yetişiverdi acilen...
Böylelikle bir gerçeği daha öğreniverdik... Ütülmekten son anda kendimizi kurtardık...

İşin aslı şuymuş...

Meğersem Türk Telekom'un tek başına verdiği 11811 hizmeti, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından rekabete açılmış ve Rehberlik Hizmeti İşletmecileri adı altında 27.08.2007 tarihinden bu yana yaklaşık 8 firmaya yetki verilmiş...

Kısaca bu 8 firma, 118 Bilinmeyen Servis hizmeti vermeye başlamış...

Gerekli altyapı ve veriler toplanıp bu şirketlere aktarılıyor, onlar da kendilerini arayan müşterilere ücreti karşılığında bu hizmeti veriyorlarmış...

11880'in de reklamı böyle bir reklammış... Sahibi ise BN Elektronik Haberleşme ve Telekomünikasyon Hiz. Tic. A.Ş. imiş...

İnternetteki fısıltı gazetelerine göre de bu şirket Yunanlılarınmış...

Bu konuda araştırma yapmak isteyenler için bu firmaların listesinin bulunduğu internet adresini vereyim... Siz de bir inceleyin bakalım...

http://www.tk.gov.tr/doc/lisans/rehberlikhizmeti_isletmecileri_giris.htm

Şimdi o reklama benim gibi ilk anda kanan (artık yemezler ama!!!), onu Türk Telekom'un numarasının değiştiğini zannedip de arayan benim saf ve temiz amcalarımın, teyzelerimin, ablalarımın, ve bilcümle akrabalarımın ve ülkemin insanlarının verdiği paralara ne olacak? Ya yüklü yüklü telefon faturaları gelmeye başlarsa...

Çünkü sözkonusu reklamı izleyen herhangi bir insan bu konuda hiçbir bilgiye sahip değilse, "Bilinmeyen Servis" numarasının sadece 11880 olduğunu ve sadece bu numaradan aranıp öğrenebileceğini zannediyor...

Böyle şey olur mu?.. Bu reklamı ve reklam metnini hazırlayanlar sanki bu numara Türk Telekom’a ait bir numaraymışçasına tüketiciyi yanıltan böyle bir cümleyi neden kullandılar?

Türk Telekom bu reklamı görmedi mi? Neden o da çıkıp böyle bir reklam hazırlamadı ve tüketiciyi bu konuda uyarmadı?

Tüketiciyi bu tür yanıltıcı reklamlardan koruyacak olan Reklam Kurumu, Reklam ve Rekabet Kurulu, Tüketici Dernekleri, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu uyuyor mu?.. Bu reklamı incelemeleri ve gerekli uyarıyı yapmaları gerekmez miydi?

Evet bu yazıyı bu satıra kadar okuyan siz okuyuculara...

Artık bundan böyle 8 tane Bilinmeyen Servis hizmeti veren şirketimiz var... Artık karar sizin, ister bu şirketleri ararsınız, ister aramazsınız... O sizin insiyatifinize kalmış...

Gerçi ben çok nadir de olsa 11811 servisini kullanıyorum... Onu da internetten kullanıyorum...

Benim artık daha fazla yabancı şirketlere verecek ne param var, ne de pulum...

Bu şirketlere de sesleniyorum buradan...

Bakın!.. Benim ev ve cep telefon numaralarım rehberlerde görünmesin diye hem Türk Telekom'da hem de hizmetini aldığım cep telefonu şirketinde müracaatım vardı... Şayet siz 8 şirketten herhangibiriniz benim bu telefon numaralarımı bir şekilde temin etmişseniz ve bunları bir başkasına benim isteğim ve iradem dışı verirsiniz hakkınızda dava açarım haberiniz olsun...

Ey siz okurlar, siz de bu konulardan haberdar olun, çevrenize bu haberi yayın...

Tam yazımı kapatacakken, şimdi birden aklıma geldi...

Her gün kaset kaset özel konuşmalar nasıl ortaya çıkıyor, milletin telefonlarını nasıl dinliyorlar diye merak ediyordum... Özel telefon şirketleri bu şekilde çoğalmaya devam ederse, ne özel mahremiyet kalacak (zaten kalmadı), ne de telefonlarda doğru dürüst konuşmak...

Bizi dumanla ya da ne bileyim haberleşme güvercinleriyle, ya da başka başka şekillerde haberleşme yapmaya zorlamayın...

Millet olarak lâkabımız "Çılgın Türkler" yapar mı yaparız!...

internetten

4 yorum:

bilge dedi ki...

doğru söylüyorsun çılgınız biz:)))sevgiler...

seyda dedi ki...

:) Yorumun için teşekkürler Bilgeciğim.

bevren dedi ki...

Reklam konusunda sana katılıyorum. 11818 reklamını görünceye kadar 11880'in 118'in yeni numarası olduğunu ve tek olduğunu düşünüyordum.
Haaa bu arada, Türk Telekom'un da bir Türk şirketi olmadığını hatırlatırım ;)

seyda dedi ki...

Oda doğru ya. kimi kime şikayet ediyoruz dimi:)

Arama

Loading

arama motoru..

Subscribe via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

Blog Listem

My BlogCatalog BlogRank Free blog counters BlogBurst.com Check PageRankOpen Directory Project at dmoz.orgAdd to Technorati Favorites! Msn bot last visit powered by MyPagerank.Net Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.NetBlog Linkleri Link Dizini